عملیات هات تپ و هات تپ نفت

هات تپ و نفت

هات‌تپ چیست؟

هات‌تپ عبارت است از ایجاد یک انشعاب و اتصال جدید روی خطوط لوله موجود بدون نیاز به اینکه خط لوله مسدود شود و محتویات آن بیرون ریخته شود. این یعنی مادامی که سیال درون خط لوله جریان دارد، نگهداری و تعمیرات روی خط انجام می‌پذیرد. ما پس از سال‌ها فعالیت در زمینه عملیات هات‌تپ، اکنون تجربه بیش از ۴۰۰۰ عملیات موفقیت‌آمیز را داریم.

 

گام‌های فرایند استاپل:

  1. با فرض اینکه عملیات هات‌تپ روی خط از قبل انجام شده است، دستگاه استاپل روی ولو نصب می‌شود و ولو باز می‌شود. استاپل بلحاظ هیدورلیکی و مکانیکی خط را پوشش می‌دهد و آن را مسدود می‌کند.
  2. باید توجه شود که سر استاپل باید بسته به نوع سیال و فشار خط لوله انتخاب شود.
  3. بر حسب فرایند جداسازی و bypass می بایست از دو یا چند استاپل استفاده کرد. با انسداد خط اصلی، سیال خط لوله به مسیر bypass هدایت می شود و جایگزینی‌ها، تعمیرات یا افزوده شدن ولوها روی مسیر اصلی و در بخش مسدود شده صورت می‌گیرند؛ در حالیکه سیال همچنان روان و خط در حال فعالیت است.
  4. زمانی که تعمیرات لازم صورت گرفت و زمان اتمام فرایند انسداد فرا رسید، دستگاه‌های استاپل روی ولوها نصب می‌شوند. سپس محل‌های انجام عملیات استاپل و برش لوله توسط فلنچ‌های کور مسدود می‌شوند، دستگاه‌های استاپل از سایر محل‌ها جمع‌آوری شده و آن نقاط نیز توسط فلنچ کور بسته می‌شوند.

پاسخ دهید